Luet...
Pilvipalvelu, Uncategorized

Montako nollaa on sähköisen allekirjoituksen investoinnissa?

Vanha myyjän totuus kertoo, että asiakkaiden ihmetellessä alhaista hintaa on syytä ryhtyä ripeisiin hinnannostotoimiin. Digitalisoituminen romuttaa kuitenkin tämänkin hokeman perusteet.

Vanhassa maailmassa sähköisen asioinnin rakentaminen vaati tietotekniikkaprojektin. Tutuksi tulivat Gantt-kaaviot, investointibudjetit ja jalkautussuunnitelmat. Sanomattakin on selvää, että suuri osa pienemmistä yrityksistä ja yhteisöistä oli yksinkertaisesti liian vähävaraisia ryhtymään moiseen leikkiin. 2000-luvulle tultaessa verkosta käytettävät palvelut ovat yksi kerrallaan tarjonneet mahdollisuuden hyödyntää maailmanluokan palveluita pientä käyttömaksua vastaan. Taustalla on suuruuden ekonomia, jaettu kehitysinvestointi jota maksetaan pieninä puroina suuren joukon toimesta.

rahakippoSähköinen allekirjoitus on nykyään saatavilla palveluna. Käyttöönotto voi tapahtua esimerkiksi itsepalveluna, rekisteröitymällä verkossa, tai yhdellä puhelinsoitolla ja sähköisen palvelusopimuksen allekirjoituksella. Käyttöönoton käytännön toimet ovat helpot:

  • palvelun pääkäyttäjän ja käyttäjäorganisaatioiden tietojen täydentäminen
  • oman logon ja tunnusvärin lisääminen
  • kansioiden ja käyttöoikeuksien perustaminen
  • muiden käyttäjien lisääminen

Puolessa tunnissa tapahtuu loikkaus paperin ja hitauden maailmasta tämän päivän sähköiseen asiakaskohtaamiseen.

Tähän asti kaikki on selvää – mutta millainen käyttöönottolasku tulee perässä? Tuhansia euroja, vai selvitäänkö sentään satasilla?

Ainakin onnistuu.fi -palvelussa digitalisoitumisen hyödyt on siirretty täysimääräisesti asiakkaan hyödyksi. Palvelusta laskutetaan vain käyttöoikeuden ja allekirjoitusten määrän mukaan. Aika reilua – varsinkin jos ja kun palvelun voi liittää myös omiin tietojärjestelmiin ja verkkolomakkeisiin.

 

Kirjoittaja-Harri nautiskelee yhteiskunnan terveestä digitalisoitumisesta. Ei keneltään pois, meidän kaikkien hyväksi.

Mainokset

Keskustelu

One thought on “Montako nollaa on sähköisen allekirjoituksen investoinnissa?

  1. Päivitetäänpä tarinaa hiukan tositapahtumilla. Tänään aamusta onnistuu.fi -verkkosivuille ilmaantui tietoa etsivä yritys, joka tarvitsi uusasiakashankintansa tueksi mahdollisuuden saada vahvasti tunnistetulta asiakkaalta palvelusopimukseen allekirjoituksen. Lisäksi heidän liiketoiminnassaan KKV (Kilpailu- ja Kuluttajavirasto) edellyttää, että asiakkaalle toimitetaan oma sopimus- ja ehtokappale. Tämähän on hyvä käytäntö kaikissa sopimustilanteissa.

    Asiakaspalvelumme auttoi alkuun suoraan sivustolla chatissa neuvoen mistä löytyvät ohjeet ja tekniset kuvaukset. Asiakasyritys rekisteröityi heti osoitteessa http://www.onnistuu.fi/register . Palvelun asetusten tekemiseen meni jokunen minuutti, jonka lisäksi he halusivat liittää palvelun omaan verkkopalveluunsa. Kuuden tunnin päästä alkoi heidän verkkopalvelussaan asiakasvirta soljua. Hinta? Ei käynnistyskuluja, ja siitä hetkestä eteenpäin 1,02 euroa per uusi asiakas, kaikki uuden asiakkaan sopimukselliset vaiheet läpi käytynä. Varsin kohtuullista.

    Posted by 2010asiakaspalvelu | 13.10.2015, 19:58

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: